Vanzarile companiei Volkswagen Group au inregistrat o scadere de 0,5% in luna iulie, aceasta fiind a doua scadere lunara pentru masinile sub brand propriu care a aparut in ultimii 3 ani si jumatate. Declinul a fost cauzat de conditiile dificile din piata, cauzate de reducerea cererii si supracapacitatea de productie.
Incepand cu decembrie 2009, vanzarile au cunoscut o crestere pe perioada a 38 de luni consecutiv, dupa care, in martie 2013, acestea au scazut cu 1%. In paralel, livrarile au inregistrat majorari in aprilie, mai si iunie.
Pe de alta parte, vanzarile VW sub brand propriu au avut o crestere de 4%, ajungand la 3,38 de milioane de vehicule, crestere datorata pietei din China. In Germania insa, livrarile brandului auto au scazut cu 9 procente in primele 7 luni ale anului, la un numar de 328.400 de masini, in timp ce in Europa, scaderea a fost de 7%, ajungand la un numar de 980.000 de unitati.
“Avand in vedere conditiile economice incerte care se vor mentine, urmarim cu atentie evolutia pietelor auto. Situatia din piata ramane dificila”, conform directorului de vanzari al VW, Christian Klingler.
In primul semestru al anului, VW a inregistrat vanzari totale mai mari cu 6%, ajungand la 4,7 milioane de vehicule, care au fost sustinute in special de piata din China.