Constructorii de automobile au facut progrese tehnologice remarcabile in ultima perioada imbunatatind atat experienta sofatului cat si economia la consumul de carburant.
Printre cele mai importante inovatii se numara si cutia automata cu noua trepte de viteza. Aceasta a fost introdusa de producatorul auto german ZF si va fi disponibla pe Range Rover Evoque, pe unele modele de Chryler si Jeep Grand Cherokee. Cel mai important beneficiu al cutiei cu 9 trepte este faptul ca reduce consumul de carburant cu 16% fata de cutiile de viteza conventionale cu 6 trepte.
O alta tehnologie noua demna de luat in considerare este „continuous damping control” (control permanent de amortizare). Prin intermediul acesteia nu se va simti niciun soc in habitaclu atunci cand masina trece peste gropi, in ciuda zgomotului facut de roti. Tenhologia continuous damping control functioneaza in felul urmator:fortele de amortizare pentru fiecare roata sunt controlate individual iar unitatea de reglare calculeaza si stabileste forta necesara in timp real.
ZF va dezvolta in colaborare cu Bosh un sistem de directie electric pentru a le inlocui sistemele de servo-directie hidraulice. Acestea vor fi mai eficiente si vor reduce consumul de carburant cu 5 procente. Noile sisteme electrice vor inlatura, de asemenea, problema scurgerilor.
Noile masini hibrid, precum BMW Active Hybrid, vor avea o eficienta marita cu pana la 25% datorita trabsmisiei full-hybrid cu 8 trepte.