Primul producator auto din SUA si din lume, General Motors, isi propune sa reduca activitatea din Coreea de Sud, in ciuda faptului ca aici se realizeaza o cincime din productie. Motivele care stau la baza acestei decizii sunt reprezentate pe de o parte de cresterea costurilor cu forta de munca, iar pe de alta parte de agresivitatea sindicatelor muncitoresti.
“Trebuie sa ne asiguram ca acoperim riscurile din Coreea de Sud, nu doar pentru urmatorii doi sau trei ani, ci pe termen mai lung. Daca ceva merge rau in Coreea, fie ca este vorba de costuri, fie de politici sau sindicate, va avea un impact imediat”, conform unor surse din cadrul GM.
Coreea de Sud a devenit in 2002 una dintre cele mai importante tari de productie pentru GM, dupa ce producatorul auto a cumparat un producator auto local, Daewoo Motors. Astfel, GM realizeaza 20% din totalul productiei in Coreea de Sud, adica in jur de 9,5 milioane de masini. In jur de 80% din acestea sunt exportate.
Situatia in ceea ce priveste productia din Coreea de Sud a inceput sa fie tensionata, avand in vedere faptul ca s-au majorat costurile cu forta de munca in ultimii zece ani. In plus, sindicatele muncitoresti din tara sunt nemultumite de activitatea producatorului auto, care incearca sa ii intimideze sa ceara salarii mai mari. Printre altele, compania a anuntat ca nu va produce urmatoarea generatie Chevrolet Cruze in fabricile din Coreea de Sud.
In prezent, GM reprezinta cel mai important producator auto din lume in trimestrul al doilea, pozitie ocupata anterior de Toyota.