Contractul cu firma constructoare Bechtel a fost reziliat, astfel ca momentan, realizarea autostrazii Transilvania a fost intrerupta, conform anuntului facut de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova. In plus, statul roman trebuie sa plateasca firmei americane in jur de 37,2 milioane de euro si datorii de 50 de milioane de euro.
“Este vorba de 30 de milioane de euro plus TVA. Sunt sume care sunt datorate pentru lucrari pe care le-au mai facut ei, paza, santier. Penalizari sunt cateva milioane. Saptamana viitoare ma voi intalni cu seful Corpului de Control care va verifica tematic acest contract probabil peste doua saptamani. Este un prim pas pentru a face autostrada”, a declarat Dan Sova.
Contractul va fi desecretizat, dupa ce vor fi incheiate formalitatile de reziliere. Sova a adaugat ca, pentru a fi posibila negocierea, a mai trebuit platita si o datorie in valoare de 50 de milioane de euro care a fost lasata de Anca Boagiu.
Pentru a putea fi continuata constructia autostrazii Transilvania, solutiile ar putea fi reprezentate fie de parteneriatul public – privat, fie de concesiune.
In prezent, dupa 9 ani de activitate, din autostrada Transilvania au fost realizati doar 52 de kilometri. Proiectul constructiei a fost aprobat in 2003, iar constructia a inceput in 2004.
Contractul, in valoare de 2,2 miliarde de euro, a fost incheiat cu compania Bechtel, iar proiectul trebuia finalizat pana in 2012 cel tarziu.
Conform unui calcul realizat de ziarul Gandul, daca s-ar fi mentinut acelasi ritm de constructie, autostrada Transilvania ar fi putut fi folosita integral abia din anul 2075.