Primaria Capitalei ia in calcul posibilitatea introducerii unei taxe de circulatie pentru Bucuresti, care va avea denumirea de “buvinieta”, banii obtinuti in urma aplicarii taxei urmand sa fie folositi pentru realizarea de proiecte de infrastructura, cum ar fi autostrada suspendata sau decongestionarea traficului in zona centrala.
Aceasta taxa ar putea fi introdusa intr-un an sau doi, fiind aplicata pentru intreaga zona a Bucurestiului. Initiativa introducerii buvinietei a mai existat si in perioada mandatului lui Adriean Videanu, in 2006, fiind insa criticata si negata, prin urmare nu a fost introdusa.
“Bucurestiul este un oras foarte aglomerat […] In ultima luna, orasul a devenit iarasi extrem de aglomerat, de aceea luam in calcul introducerea in maximum doi ani a unei taxe care ar putea integra infrastructura din Capitala si fluidiza zonele aglomerate din oras”, a spus directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Stematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Bucuresti, Ion Dedu.
Ideea buvinietei ramane deocamdata teoretica, planuindu-se introducerea acesteia numai daca masurile de imbunatatire a sistemului de transport public si politica parcarilor nu vor avea rezultatele asteptate.
In prezent, in Bucuresti exista un sistem de taxare in anumite zone, insa doar pentru autovehiculele care depasesc un anumit numar de tone.
Primaria capitalei mai are in plan crearea in urmatorii ani a unei sosele de urgenta, care sa faca legatura intre bulevardul Aerogarii si Spitalul Floreasca, unde sa existe linii de transport public speciale pentru un acces mai usor si mai rapid la unitatea medicala.
In ceea ce priveste “autostrada suspendata”, proiectata sa faca legatura intre Soseaua Colentina, Soseaua Virtutii si Splaiul Independentei, aceasta necesita investitii in valoare de 1,5 miliarde de dolari.