Numarul reclamatiilor la adresa asiguratorilor, trimise catre CSA, a scazut usor in 2011, cu 0,15%, fiind rezolvate 7.570 de petitii. In 2010, acesta era in crestere cu 25,5% comparativ cu anul anterior, numarul acestora fiind de 7.581. Dintre acestea, 49,30% au fost rezolvate, iar un procent de 50,70% a reprezentat reclamatii neintemeiate.
Cel mai intalnit motiv pentru care se formuleaza o petitie impotriva companiilor de asigurari se refera la neplata despagubirilor. Astfel, mai mult de 88% dintre reclamatiile catre CSA inregistrate anul trecut au avut la baza o astfel de nemultumire.
Alte motive au fost reprezentate de cererile de recalculare a valorii despagubirilor (7,40% din reclamatii), de nerespectarea conditiilor contractuale in cazul politei RCA (1,86% dintre acestea), dar si de radierea din Registrul Intermediarilor sau din cauza reclamei negative referitoare la compania de asigurari.
Cea mai mare pondere, de 89,79%, au avut-o reclamatiile referitoare la asigurarile auto: RCA (5.460 de reclamatii, dintre care au fost solutionate favorabil 2.835), Cartea Verde (98 de reclamatii, solutionate favorabil 44) si Casco (1.239, rezolvate 586).
Reclamatiile in cazul Casco au inregistrat o scadere de 17,46%, in timp ce cele pe RCA au crescut cu 2,96% comparativ cu anul trecut. Alte tipuri de asigurari generale au inregistrat de asemenea o crestere de 54,4%, dintre care in jur de 36,3% au fost rezolvate favorabil, fiind reprezentate de reclamatii la adresa asigurarilor de daune la proprietati, asistenta turistica, asigurarea de raspundere civila generala si pierderi financiare. Asigurarile de viata au cumulat 302 petitii, dintre care 96 au fost finalizate favorabil, fiind in scadere cu 10,65% in 2011 comparativ cu anul anterior.
In ceea ce priveste numarul total de reclamatii care au fost transmise catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, 98,23% dintre acestea au vizat companiile de asigurari, iar un procent de 1,77% s-au raportat la brokerii de asigurare.