Asigurarile de tip Casco au inregistrat o scadere de 10% in prima jumatate a anului, procentul fiind mai mare decat cel inregistrat in cazul asigurarilor RCA, in cazul carora s-a raportat o scadere de 5%. Soferii renunta in primul rand la cheltuielile date de asigurarea auto facultativa, in conditiile in care sunt nevoiti prin lege sa incheie asigurarea obligatorie RCA.
Valoarea primelor brute subscrise pe segmentul de Casco a fost de 220 milioane de euro in primele sase luni ale anului. Scaderea in moneda nationala a fost de aproximativ 8%. Asigurarile de tip Casco au reprezentat mai mult de 23% din piata de asigurari in primul semestru al anului.
Companiile care s-au clasat pe primele 10 pozitii in ceea ce priveste incheierea de polite Casco au avut prime brute subscrise in valoare de 213 milioane de euro, cu o cota de piata de 98% din sectorul asigurarilor auto facultative.
Cea mai mare valoare a afacerilor in domeniul Casco, de 61 milioane de euro, a fost inregistrata de Omniasig, care acopera 28% din piata Casco.
Urmatoarea in lista este Allianz-Tiriac, cu o valoare a subscrierilor de 45 de milioane de euro, cu o cota de piata de 20%.
Pe locul trei in ordinea primelor brute subscrise se afla Groupama Asigurari, cu subscrieri de 33 milioane de euro, avand o cota de piata de peste 15%.
Urmatoarele locuri sunt ocupate de:
4. Uniqa Asigurari – prime brute subscrise de aproximativ 23 milioane de euro
5. Generali Romania – 15,65 milioane de euro
6. Asirom VIG – 14,16 milioane de euro
7. Astra Asigurari – 12,60 milioane de euro
8. Porsche Asigurari – 4,93 milioane de euro
9. Euroins – 2,79 milioane de euro
10. Carpatica Asigurari – 1,37 milioane de euro
Asigurarile auto reprezinta pe de o parte o sursa importanta de lichiditati si de noi clienti pentru companiile de asigurari, insa privite la scara larga, acestea aduc cele mai mari pierderi asiguratorilor, deoarece competitia de pe piata ii determina sa mentina nivelul primei de asigurare destul de scazut, in conditiile in care valoarea daunelor creste de la an la an.