Toyota este cel mai mare producator auto la nivel mondial, intrecand General Motors, compania care detinea acest titlu pana in prezent. Toyota a vandut pe plan mondial 4,97 milioane de vehicule in primele sase luni ale anului, cifra semnaland o redresare, in conditiile in care vanzarile erau destul de slabe in perioada anterioara.
Compania s-a confruntat in 2011 cu probleme majore cauzate de cutremurul si tsunami-ul din luna martie care a afectat grav economia tarii. Problemele au continuat si spre sfarsitul anului trecut, atunci cand au aparut inundatii de mari proportii in Thailanda.
Cele mai bune vanzari au fost inregistrate in China, Sud-Estul Asiei, India si Brazilia.
Toyota a vandut cu 300.000 de unitati mai mult comparativ cu General Motors (GM), care a ramas pe locul doi al clasamentului in vanzari auto, cifra inregistrata fiind de 4,67 milioane de vehicule. Cel mai mare producator auto in 2011 a fost GM, care a inregistrat performante in vanzari pe piete precum China si SUA.
Principalii concurenti ai Toyota sunt General Motors, Volkswagen, Hyundai Motor si Nissan Motor, care isi propun extinderea in China, Indonezia, Brazilia si India. De exemplu, Volkswagen AG a avut vanzari de 4,45 milioane de vehicule in primele sase luni ale anului.
Toyota planuieste pana in 2015 cresterea cu 50% a vanzarilor pe pietele emergente, pregatind lansarea a opt modele compact in anii care urmeaza, conform informatiilor furnizate presei de vicepresedintele companiei, Yukitoshi Funo.
De asemenea, producatorul auto doreste sa extinda divizia de cercetare-dezvoltare si productia de componente auto in Asia, vazuta ca o a doua “patrie” pentru Toyota.
Toyota cuprinde doar trei branduri auto: Lexus, Toyota si Scion. Comparativ, General Motors are patru branduri auto in SUA, la care se adauga Opel, Vauxhall, Holden si altele. Volkswagen, la randul lui, detine noua branduri auto.