BMW este primul producator auto care a realizat o platforma de vanzare a masinilor prin intermediul internetului. Deocamdata, brandul s-a rezumat doar la gama de autoturisme electrice “I”.
Motivul pentru care s-a decis testarea comertului online este reprezentat in special de costurile reduse, dar si de posibilitatea de a ajunge mai usor la public. De asemenea, se estimeaza ca prin vanzarea online a automobilelor, acestea vor fi disponibile la un pret mai redus cu 7% comparativ cu cele care vor fi cumparate din showroom.
Pana in prezent, BMW este primul producator auto care a intrat pe aceasta nisa, a vanzarilor pe internet, in conditiile in care toate companiile din sfera autoturismelor se bazeaza in special pe dealeri.
“Exista riscuri mari in ceea ce priveste abordarea BMW fata de promovarea marcii I. Este riscul de imagine, daca nu vor avea succesul asteptat, si riscul principal al costurilor, care poate fi solutionat numai prin vanzari ridicate”, a spus directorul Centrului pentru management in sectorul auto al Universitatii de Stiinte Aplicate din Bergisch Gladbach, Stefan Bratzel.
Primul showroom dedicat gamei I va fi deschis la Londra, insa pentru moment vor fi prezentate prototipuri si materiale informationale, urmand ca vanzarea de automobile de serie sa se faca de anul urmator.
Modalitatea de cumparare prin internet a masinilor se va baza pe modelul deja existent la magazinele online, insa in orice caz, se asteapta ca majoritatea clientilor sa ceara sa vada automobilul si sa realizeze un test drive inainte de a-l achizitiona, dupa cum considera un analist auto la IHS Global Insight, Ian Fletcher.
Pentru realizarea si dezvoltarea automobilului electric i3 (cu un pret de aproximativ 40.000 de euro) si a hibridului i8 (care va costa mai mult de 100.000 de euro), a carui alimentare se face prin intermediul unei prize, BMW a investit aproximativ 3 miliarde de euro.
Se asteapta insa ca i3 si i8 sa se afle printre cele mai prost vandute modele BMW pana in anul 2024. Estimarile spun ca in 2014 vor fi vandute in jur de 31.380 de unitati i3.
In 2011 au fost vandute in jur de 43.000 de automobile electrice, reprezentand aproximativ jumatate din estimarea facuta de un analist specializat in piata auto la compania de consultanta Frost&Sullivan, Sarwant Singh.