Brandurile auto BMW si Mercedes, precum si alti producatori de automobile de lux au inceput sa investeasca in publicitatea prin internet si bloguri, pentru a ajunge la o categorie de varsta mai tanara, care isi permite deja achizitia unei masini.
“Este in mod special important pentru producatorii de automobile de lux sa construiasca un atasament emotional pentru brandurile lor. Web-ul este locul generatiei tinere, dar Generatia Y ajunge acum la o varsta la care isi poate permite masini de lux”, a spus directorul Centrului pentru Management Auto de la Universitatea pentru Stiinte Aplicate din Bergisch, Gladbach, Germania.
BMW a inregistrat o crestere a veniturilor cu 88 de milioane de euro pentru gama BMW Serie 1 in urma desfasurarii unei campanii online. Brandul considera ca productia coupe-ului a crescut cu 68% datorita promovarii pe internet.
Cheltuielile cu publicitatea online a brandurilor auto din SUA ar putea creste cu 57% pana in 2016, ajungand la valoarea de 1,4 miliarde de dolari, conform previziunilor realizate de firma de consultanta BIA/ Kelsey din Virginia.
“Mass-media traditionala inca are un mare potential de impact asupra oamenilor, insa situatia se schimba destul de repede”, a spus un bloger de 21 de ani, Adnan Ebrahim, din Marea Britanie, care testeaza masini si care isi noteaza ulterior impresiile pe site-ul personal.
Brandurile auto au inceput sa acorde mai mare atentie segmentului de social media, cu locuri precum Twitter si Facebook, unde se aduna potentiali clienti din generatia tanara, precum si numerosi lideri de opinie, care pot influenta mai mult sau mai putin vanzarile unui anumit producator de masini.