Numarul de reclamatii adresate societatilor de asigurare au crescut cu 43 de procente in primul trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. 70% dintre cele 2.630 de plangeri primite de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) in primele trei luni ale 2012 se refera la politele RCA.
Prima de asigurare medie anualizata RCA calculata la nivelul intregii piete a scazut cu 6% in primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de la 448 lei la 421 lei. De asemenea, anul trecut, prima inregistrase o scadere de 26% fata de 2010.
Numarul mare de reclamatii, aparute in urma scaderii preturilor RCA si implicit a imposibilitatii de plata a despagubirilor din cauza lichiditatii scazute a determinat CSA sa aplice masuri de remediere a situatiei.
„Consiliul CSA a decis, astfel, demararea unor actiuni de control la acesti asiguratori, pentru verificarea modului in care sunt instrumentate dosarele de dauna. In urma acestor controale au fost adoptate unele masuri, care au vizat diminuarea numarului de reclamatii. Din pacate, numarul reclamatiilor pentru unele societati continua sa creasca, ceea ce a determinat Consilul CSA ca, la ultima sedinta, sa decida notificarea acestor societati. Daca nici de aceasta data asiguratorii in cauza nu vor remedia situatia, CSA va aplica masuri care vor putea merge pana la suspendarea activitatii”, a spus presedintele CSA, Constantin Buzoianu.
Volumul de prime brute subscrise din polite RCA a inregistrat o scadere de 6% in primul trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 576,6 milioane de lei. In ceea ce priveste numarul de contracte RCA incheiate, acesta a fost de 1.855.731, fiind la acelasi nivel ca cel din 2011. Valoarea despagubirilor platite a inregistrat o crestere de 15%, ajungand la valoarea de 456,3 milioane de lei.
Companiile de asigurari vor fi obligate de la 1 iulie sa publice pe site-urile oficiale situatia reclamatiilor: atat numarul lor total, cat si numarul celor care au fost rezolvate in favoarea reclamantilor.