Pe fundalul unei piete auto in scadere, brandul Dacia a fost cel mai bine vandut pe piata romaneasca in anul 2011, cu 3.437 de unitati vandute, reprezentand 25% din totalul vanzarilor auto, conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Clasamentul vanzarilor auto este continuat de Volkswagen, cu 12,5% din vanzari (1.737 de unitati), Skoda, cu 1.334 de unitati vandute, Ford, cu 1.210 unitati, Renault – 783 de unitati si Hyundai, cu 565 unitati vandute.
In ceea ce priveste topul realizat pe modele, Dacia Duster ocupa primul loc, urmat de Logan, Skoda Octavia, Logan MCV si Ford Fiesta.
Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale au inregistrat o scadere in primul trimestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de 8,6%, ajungand la 16.719 unitati distribuite, conform APIA.
In cazul autoturismelor , scaderea a fost de 6,2%, ajungandu-se la 13.832 unitati.
In ceea ce priveste segmentarea pe clase, clasele A-C, in care sunt cuprinse autoturisme cu preturi mai mici, au inregistrat scaderi mari, de -13% si -40%, situatie existenta si in cazul monovolumelor. In schimb, clasele D, E si F, la care se adauga si SUV-urile, categorii in cazul carora preturile sunt mai ridicate, nu au fost inregistrate scaderi, ci cresteri usoare, cuprinse intre 5% si 31%.
Productia de autovehicule a inregistrat o scadere de 5,8%, iar cea de autoturisme de 4,4%. Sunt cautate in special autoturisme cu motoare diesel, reprezentand 61,7% din vanzari. Anul trecut, procentul era de doar 48,6%.
Si exporturile s-au aflat pe aceeasi linie de descrestere, cu 1,9% mai scazute comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 80.106 unitati.
Importurile au scazut cu 8%, ajungand la 12.907 unitati, reprezentand autoturisme si vehicule comerciale.