Profitul net al companiei BMW a crescut cu 51% in 2011, ajungand la valoarea de 4,9 miliarde de euro, in timp ce alti producatori auto au inregistrat pierderi.
De asemenea, cifra de afaceri a BMW a crescut cu 13,8%, la valoarea de 68,8 miliarde de euro. Anul trecut, compania a marit dividendele cu 1 euro, ajungand la 2,3 euro pe actiune.
Producatorul BMW, Mini si Rolls-Royce spera ca in 2012 sa depaseasca recordul din anul precedent, fiind estimate vanzari de 1,67 de milioane de unitati. In 2011, livrarile au crescut cu 14%, avand in vedere faptul ca vanzarile modelului X3 s-au dublat in China si SUA.
In China, vanzarile au crescut cu 38%, ajungand la 233,600 de unitati, in timp ce in SUA, acestea s-au marit cu 14%, cu un numar de 340,000 de masini livrate.
Directorul executiv al BMW, Norbert Reithofer, a spus ca “au fost stabilite noi recorduri in ceea ce priveste vanzarile, veniturile si profitul, care ne-au depasit cu mult asteptarile”.
Si brandul Audi, segmentul de lux al Volkswagen, a avut un profit operational de 5,3 miliarde de euro, la care s-a adaugat un profit net de 4,44 miliarde de euro.
Volkswagen a inregistrat un profit net de 15,4 miliarde de euro. Tot pe crestere s-a aflat si grupul Daimler, care a avut un profit net de 6 miliarde de euro.