General Motors (GM) si Peugeot se aliaza oficial pentru o reintrare in forta pe piata din Europa, cele doua branduri auto planificand realizarea de economii anuale de 2 miliarde de dolari, dupa o perioada de 5 ani.
GM va achizitiona 7% din actiunile Peugeot si va participa la o emisiune de drepturi in valoare de 1 miliard de euro. De asemenea, alianta celor doi producatori auto implica inchiderea de fabrici si disponibilizari.
In urma aliantei, cele doua branduri auto vor miza in special pe productia de automobile de clasa medie si modele crossover.
GM si Peugeot se confrunta cu o supraproductie de aproximativ 25% si cu vanzari scazute, pe fundalul unei concurente puternice a preturilor.
In Europa, GM a avut anul trecut pierderi de 747 milioane de dolari, iar divizia auto a Peugeot a inregistrat, in al doilea semestru al 2011 pierderi in valoare de 497 milioane de euro.
De asemenea, in intreg anul 2011, Peugeot a avut o scadere a profitului cu 48%, ajungand la 588 de milioane de euro.