Producatorul auto francez Peugeot si liderul in productia auto, General Motor, planuiesc o “alianta strategica”, care isi propune sa stopeze pierderile din Europa, iar in alte regiuni sa scada costurile de fabricare, conform spuselor Ministrului francez al Muncii, Xavier Bertrand.
Acesta a mai adaugat ca discutiile reprezinta vesti bune, insa guvernul a cerut asigurari ca locurile de munca din Franta ale Peugeot nu vor fi afectate de colaborarea dintre cei doi producatori auto, avand in vedere faptul ca Peugeot este unul dintre cei mai mari angajatori din tara.
Statul francez i-a ajutat atat pe Peugeot-Citroen, cat si pe rivalul acestuia, Renault, pe perioada recesiunii, insa nu s-a implicat niciodata in grupul auto in ceea ce priveste deciziile luate sau planurile puse la cale.
“Guvernul nu intervine in deciziile luate de marile grupuri private, insa urmarim situatia existenta la Peugeot raportata la Franta din punct de vedere al industriei si al locurilor de munca”, a spus Ministrul Bugetului, Valerie Pecresse.
Planurile de colaborare dintre cele doua branduri auto se creeaza in jurul ideii de productie si mai putin a celei de preluare de participatii.
Odata cu zvonurile referitoare la discutiile dintre cei doi producatori auto, actiunile Peugeot au crescut cu 9,5% la 8:49 GMT, limitandu-se declinul de 50% care a fost prezent in ultimele 12 luni.
Alte surse vorbesc si despre nevoia revenirii in forta pe piata europeana a celor doi producatori auto.
“Principalul motiv al unor astfel de discutii este legat de nevoia imperativa a ambelor companii de a-si imbunatati pozitia competitiva pe piata europeana, unde toate companiile – cu exceptia Volkswagen si Renault – au inregistrat pierderi in a doua jumatate a anului 2011”, conform unui raport realizat de compania de analiza si consultanta financiara Merrill Lynch.