Soferii care conduc masini hibrid sunt cu 25% mai putin expusi riscurilor de a fi raniti in accidente decat cei care se afla in orice alt tip de masina, arata o analiza a Institutului Highway Loss Data (organizatie non-profit care publica statistici referitoare la asigurarile auto).
Matt Moore, vicepresedintele institutiei si autorul studiului, a spus ca un factor important este reprezentat de greutatea masinii.
„Masinile hibrid sunt prin definitie mai grele decat celelalte automobile cu cel putin 10%. Acest plus de greutate le confera un avantaj pe care modelele auto conventionale nu il au.”, a spus acesta.
In studiul realizat au fost analizate 25 de modele de masini hibrid, realizate intre anii 2003-2011. Din studiu au fost insa excluse modele precum Toyota Prius, Honda Insight, Nissan Leaf, Ford Focus Electric si Chevrolet Volt.
Rezultatele studiului mai pot fi influentate si de persoana care conduce masina, precum si de modul in care este condusa.
Desi masinile de tip hibrid sunt cat se poate de sigure pentru soferii lor, totusi o anumita particularitate le face destul de periculoase pentru o alta categorie de persoane, si anume pietonii. Aceste modele sunt foarte silentioase si de multe ori este posibil ca o persoana sa nu le auda in momentul in care se apropie. „In momentul in care hibridele functioneaza in modulul electric, pietonii nu le pot auzi apropiindu-se”, a spus Moore.
La inceputul acestui an, National Highway Traffic Safety Administration a primit 3 ani in care sa gaseasca o solutie tehnica pentru a conferi sunet masinilor hibride si modelelor electrice, in asa fel incat pietonii sa fie alertati in momentul in care autovehiculul se apropie.
Pana in prezent, doar modelele din Japonia sunt prevazute cu acest sistem de siguranta sonora. Masina este prevazuta cu un dispozitiv care emite un sunet similar cu cel dat de un motor electric, a carui tonalitate urca si coboara in functie de viteza automobilului. Acest model Prius a fost disponibil din august 2010 pe piata din Japonia si se asteapta sa intre pe piata USA din 2012, ca model Toyota Prius V.
Highway Loss Data Institute face parte din Insurance Institute for Highway Safety.
1 comentariu
Pietonii sa fie ceva mai atenti in trafic si sa nu se bazeze numai pe auz, ci, in principal, pe vaz… Si-atunci nu mai sunt nesigure pentru pietoni masinile hibrid…